Ghaaaaaa!!!!!

Nu måste jag få skriva av mig. Igår togs ämnet upp om våldtäkt. Jag blir så förbannad på allting. Som tjej kan man aldrig känna sig trygg vart man ska gå eller om man ens vågar gå ut till soprummet förrän nån ska hoppa på dig. Det jag är mest förbannad över är att man blir uppmuntrad till att man ska ta taxi hem på kvällarna. Men inte ens det fungerar, man är inte trygg nånstans. Vet att man inte ska dra alla över en kam men varför akn man inte göra nåt åt detta. Kan inte det finnas en tjej taxi på helgerna där tjejer kan åka gemensamt och ha en trygghet. Alla föräldrar har inte bil eller möjlighet att hämta sina döttrar på stan. man behöver inte ha varit ute utan man kan ha tagit en senare bio eller en fika med en vän!
Jag minns en kompis på gymnasiet som tyckte att alla pedofiler, våldtäktsmän ska få som straff att hugga av snoppen och det kan jag med tycka! I med att jag ändå tänker väldigt mycket psykologisk så vet jag att det det är nåt som är skadligt i hjärnan på dem som utför brottet. men nånstans i huvudet finns väl kärlek till en kvinna? som sin mor eller syster. Vill man att deras egna kvinnliga närhet ska bli våldtagna? Jag blir så förbannad!!

Borde komma in ett nytt lag om att som straff hugga av snoppen!!

Så förbannad!!!

Kram miss förbannad


Kommentarer
Postat av: Madzia



det är lätt att bli förbannad eftersom idag man ska både vara öppen, jämställd och samtidigt tänka på hur man klär sig och beter sig för att inte utsätta sig för risken att bli våldtagen. Å andra sidan garanterar ju inte ens det att man klarar sig, tom damer över 70 har blivit våldtagna i sitt hem...och de brukar väl inte direkt klä sig utmanande?!



bra att kunna skriva av sig o ventilera lite... :)

2010-01-07 @ 21:53:10
Postat av: Mitta

ja jag bara kände att det avr för mycket..håller med dej helt att 70 åringar har blivit våldtagna med..usch!! Fyyy...

2010-01-07 @ 23:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0