Ala Chicken Bacon

Nu lagar jag äntligen nåt avancerat mat som jag inte har haft tid för, men idag blev jag så sugen på hemlagat.

Mitta ala chicken bacon:

kyckling som jag dela i fem bitar och lindade in bacon. Krydda först med salt o peppar och sen la jag detta i en ugns form i mitten. Formen är ringlade med en god olivolja.
Jo, sedan hitta jag majskolvar delade i icas egna märken i frysen. Tog de och morötter, färsk potatis, svamp och några bacon skivor. Glömde köpa halloumi men det får duga.
Lägg allt i en ungsform runt om köttet.
Krydda med timjan, rosmarin och jag hade en grekisk oregano som jag köpt nere i Grekland som är så god!!! Love it! (kostar inga peng alls, så köp det nästa gång ni är där. Passar till sallad, potatis, köttfärs osv)

Sen sist men inte minst klickar med smör, gärna lite extra på majsen.
Till det ska jag servera knorrens egna Creamy pepper sås! :) så god är den. Till det blir det en tomat och fetaost sallad.

Nu ska jag vänta tills maten är klar..för är hungrig som en gris nu! (bakis) ;)

På måndag börjar min semester!..

vad ska ni göra?


Önskar alla mina blogg läsare en trevlig helg!

Puss o kram miss ala chicken bacon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0