Uppsala

Hej mina vänner!
 
Har haft en underbar helg i Uppsala hos min kusin och helgen avslutades i kalas i Stockholm och en man som har 40.6 grader feber så blev en tråkig avslut.
 
I Fredags så kom vi till min kusin runt 18 tiden och hon hade gjort super god mat som jag kommer göra och lägga upp på bloggen framöver. Till efterrätt gjorde hon en créme brulée. Nom nom! I lördags strosade vi omkring i Uppsala stad och även kikade in i Domkyrkan. Så häftigt alltså!
På kvällen hade vi barnvakt då min kusin A och hennes sambo J tog Hugo så passade han på att sova 18.00-21.30 ;) och vi åt på en super häftig och trevlig Italiensk restaurang Basilico så gott. Förrätt delade vi på en antipaso medolika chakurieter, oliver, stora cocktail kapris och grovriven parmesan och olivolja ringlad så gott. Huvudrätt tog jag en oxfilepizza och detta var coolt för det låg två rejäla bitar oxfilé på pizzan med färska champinjoner och basilika kräm till och Daniel tog en pizza med soltorkadetomater röra med olika charkurieter, ruccula och grovriven parmesan och vi delade pizzorna so vi fick halva var. Till efterrätt delade vi en riktig god krämig Tiramisu och en god dessertvin och en flaska rödtjut! Alltså riktigt bra ställe då ägaren pratade och beteede sig osm man satt i Italien. Rekommenderar starkt!
 
När vi kom hem och vi skulle lägga oss upptäckte jag mitt i natten att Hugo sov hos kusinen och där sov han med dem fram till 07.00 och dem hade gett han mat och lekt med han mellan 04.30-06.00. Så otroligt snällt!!
Sedan åkte vi till Stockholm på kalas och detta avslutades med mannen i högsta feber och ligger och sover för fullt nu. Tycker synd om han, hemskt att nå upp till 40,6..
 
Hoppas er helg har varit kanon!
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
 
Kram på dig
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0