2 dagar kvar

Nu är det 2 dagar kvar till julafton och jag har städat fint här hemma. Mattorna är tvättade och spisen :)
Gjorde mig en god kyckling/bacon sallad idag såååå gott:)

1-2 personer

  1. Valfri Sallad
  2. 250 gram Kyckling
  3. 1 paket bacon
  4. Parmesan ost
  5. Vitlökssmör och olja till stekningen
  6. Salt o peppar

Lime dressingen:
  1. 2,5 dl Cream fraiche
  2. 1/4 lime saft och riven skal
  3. 2 tsk salladskrydda
  4. 2 tsk persilja
  5. Salt o Peppar

:
Gör så här:

Stek kycklingen i bitar med vitlöksmöret och lite olja. Salta o peppra.
Stek bacon i lite större bitar så dem blir som du vill ha dem.
Lägg valfri sallad på en tallrik, kycklingbitarna på och bacon. Strö över parmesanost och toppa med dressingen.
Blanda cream fraichen med alla kryddor och pressa i limen och riv fint skalen och blanda ihop, låt den stå en stund i kylen. Såsen är även god till fisk :)

***

Min blomma som jag fick från jobbet har blommat ut så najs o vackert. Det är så juligt här hemma hos mig! I like men inte kylan, det är -18 grader här..*suck*

På lördag tror jag att jag åker till Västervik till min vän N o bara leker o busar med Oliven och tar det lugnt.

Nu har jag tränat i två dagar, ki box var det igår, antingen var passet för enkelt eller så har man tränat upp sig ordentligt! :) Hoppas på det sista för då ska jag fira mig med en sushi ikväll efter träningen! :)

Nahe..nu måste jag gå o pumpa muskler och träna kondisen.

Imorgon
blir det Marieberg och köpa alla sista sakerna inför veckan!

Har ni handlat klart allt?

Puss o kram miss cold

Kommentarer
Postat av: tina

Hej gumman! Vad finaa bilder, jättefin blomma du fick! Och vad kul med recept, fortsätt med det så är jag snart lika duktig som du :) Även fast jag gör en annan variant på den salladen du gör ;) Hihi. Saknar dig! Klar med julklapparna nu? Puss puss

2009-12-23 @ 20:38:41
URL: http://ikeepondreaming.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0