Chorizo Frito A la Española

Nu måste jag dela med mig mitt recept som alltid finns med i mitt tapas bord för dessa saker finns alltid hemma i mitt kylskåp.

Äkta spansk kryddstark korv. Tillagad med vitlök och chili

Det man behöver är:

***

1 Spansk krydd korv

1/2 röd chili frukt

1-2 klyftor vitlök

1-1,5 dl god olivolja gärna en Kalamata

Gör så här: Skiva korvarna till slantar, chilin och vitlöken i tunna skivor stek alltihopa med olivoljan en stund runt 10 min och servera detta med ett gott bröd till. Man kan ha detta som förrätt också.
Jag älskar detta. I spanien åt jag detta med jätte räkor man kan även ta färska svamp. Så gott. Värt o prova tycker jag! :)

***


Nu har äntligen jullovet fallit in och det behövdes. Känner mig trött i kroppen och täppt i näsan. Hunnit med två träningspass men helgen blir det vila för mig.
Om det ska vara så här kallt så lär jag inte komma ut nånstan. Jag är tyvärr ingen vinter människa och det står jag för så är det. Även om julen är mysig, självklart älskar jag o köpa o få julklappar men tänk o ha det när det är 20 grader ute med sol :) de ni! Nästa år ska jag åka till Indien, står jag inte ut med detta. Idag när jag var ute så för näshåren till is, inte kul! hate it..blää!

Ikväll ska jag göra lite nyponsoppa med grädde för det ska bli mitt lördags mys! :)

Önskar er en trevlig fortsatt kväll och imorgon är det 4:e advent.

Puss o kram miss cold

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0