Thailändsk nudelsallad

Jag har fastnat för Thailändsk nudelsallad.
Valfri nudlar vilket man gillar bäst, glas, ägg eller risnuddlar.
Koka dem enligt förpackningen.

Sedan hackar jag färsk koriander, salladslök, röd chili i små bitar, körsbärstomater i halvor, spenatsallad, sockerärtor. Igår hade jag inte spenat eller sockerärtor så valde bort det. saltade detta i en skål, pressade över en hel lime.
I nudlarna blandade jag i soya o ostronsås det blir super gott. Sen blandar du i alltihopa i en skål. Detta är en billig rätt. Ta röd paprika i om du vill istället.
Sedan stekte jag kyckling klubbor som jag köpte en färdig marinad som heter ingefära (gulpåse) klubborna kostar runt 25 kr. Detta är för 4 personer.

Man kan även ta fläskfärs som man steker i vitlök o salt o blandar ihop med salladen. Super gott!
Idag åt jag med lövbiff :)

Älskar denna rätten. Tror den blir super bra med ris istället för nudlar med.

Prova!

Koriandern kan man hitta i en asiatisk affär.
Bra bjud mat o detta kostar mindre än 100:- den ska ätas ljummen eller kall :)

Berätta om du provar den vad du tycker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0