Gatunamn

Åh, trodde det var länge att gatan skulle heta Lokalgatan..men det stämmer inte. Vi fick veta under påsklovet vad gatan ska heta där jag ska bo.

Carl-Jan Grankvist kommer ifrån området som är:

Svensk krögare, vinkännare, TV-profil och adjungerad proffesor i matkonst vid Norsk hotellhøgskole (del av nuvarande Universitet i Stavanger.
Granqvist har varit chef för Grythyttans gästgivaregård och ansvarade för att bygga upp  Måltidens hus och restauranghögskolan i Grythyttan.
Han har deltagit i flera tv-program. Bland annat har han varit tävlande På spåret, Lets dance osv.

Huvud gatan heter Carl-Jans gatan och så fanns det någon gata som heter Måltidsgatan och vi fick Gourmetstigen 6. Så passande o fint namn. Jag ville ha ett gatunamn med relaterat till mat eftersom jag älskar o laga mat.
Så vad säger ni? :)

Nu är det bara 4 veckor kvar tills jag drar till Spanien! Wihoo :) Längtar enormt.

Hoppas alla får en bra dag. Ska sminka mig nu o äta lite frukost innan det bär av med möte.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0