Tina gästbloggar!

Här kommer ett litet annorlunda inlägg för nu är det nämligen Mittas gamla vän Tina som skriver! Jag befinner mig i Australien på jakt efter roliga erfarenheter, mera kunskap (pluggar här) och kärlek. Hittills går allt strålande! Men jag måste ändå erkänna att jag saknar mina vänner (framför allt Mitta såklart) och mina föräldrar väldigt mycket. Tiden här skulle vara så mycket roligare (om det är möjligt) ifall de också var här.
 
Tänkte dela med mig av lite roliga historier om Mitta, eftersom hon nu gett mig tillåtelse till att skriva här. Hehehe ;) Första gången jag träffade denna vackra indiska kvinna var när jag var 14 eller 15 år, vi var på läger på Finjabacken och Mitta var omsvärmad av alla killar. "Vilken bitch, vem tror hon att hon är?" var förmodligen det första jag tänkte, lite smått avundsjukt. Sedan började vi prata och jag, liksom alla andra, charmades av hennes varma personlighet och glada skratt. Från den dagen har hon varit som en syster för mig! 
 
Vi har hittat på så mycket dumheter, roligheter och annat knas ihop och Mitta är en sån vän som jag kan göra allt med - shoppa, festa, snacka massor med, vara tyst med, glo på TV med, resa ihop m.m. Till och med sno cyklar med, haha. Fast egentligen så snodde vi inte cykeln. När Mitta var hos mig i Helsingborg för många år sedan hade vi cyklat till stan och så när vi skulle hem så råkade någon av oss - vem minns jag inte? - bryta av nyckeln i låset så vi fick bära/dra cykeln ända hem till mina föräldrar, en sisådär sex kilometer.Tokroligt, haha. Och jag blev så glad när hon berättade om Daniel första gången, och alla andra gånger hon berättat om honom... om att hon tyckte att han var "knasig" men ändå ville hon träffa honom igen. Kände på mig att det skulle bli nåt bra med honom. Bröllopet (bröllopen!) var fantastiskt och det var så kul att se sättet Daniel tittade på Mitta; fylld av kärlek och beundran. Så glad för er skull gumman, ni är så fina ihop!
 
Mitta ville egentligen att jag skulle berätta om mitt liv här i Australien (ni kan läsa mer om det på min blogg, http://mylifeabroad.blogg.se). Vet inte riktigt vad jag ska berätta, men jag lever verkligen min dröm här! Vädret är underbart! Eftersom jag bor i den torraste delstaten så regnar det väldigt sällan här om somrarna vilket innebär mycket sol och heta dagar. Inte mig emot, blir så lycklig av solen! Pluggar på dagarna men inte så mycket. Universitetet här är enklare än hemma, vilket gör att jag latar mig liiite för mycket när det gäller studierna. Speciellt nu när jag hellre umgås med en väldigt trevlig australiensare. ;) Men jag gillar skolan (kommer jag nånsin sluta plugga?), lär mig mycket om Australien och aboriginerna, vilket är deras ursprungsbefolkning. Delar hus med tre trevliga människor (vi är väldigt internationella: de är från Australien, Frankrike och Indonesien). Älskar att vakna upp till solsken och palmen utanför mitt stora fönster varje dag. Stränderna är vackra, människorna likaså (och väldigt trevliga), sushin är jättebillig (Mitta, ännu en bra anledning för dig att komma hit!) och jag älskar surfarmodet som finns här. Har testat att surfa men det slutade mest med att jag knockade mig själv med brädan i huvet flera gånger. Men man måste ju prova! Har till och med lyckats få en solbränna, även fast det lär ta många år innan jag kommer upp i Mittas nivå :D
 
Tack Mitta för att jag fick skriva här! Du är världens bästa och är så glad att du finns i mitt liv. :) Puss och kram!
 
 
Och en bild från Australien:

Kommentarer
Postat av: Mitta

Tack fina Tina för en underbar härlig text!! Du fick mig att gråta ;) Love u! Pussssss

2013-04-25 @ 10:13:23
Postat av: Tina

Åå vad gullig du är! ♥ Love you!! Pusss

2013-04-26 @ 06:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0