Pepparsås

Hejsan!
 
Ingen bebis än. Så är det.
 
I måndags gjorde jag en ur god pepparsås som jag bara måste dela med mig. Åt de till kyckling som jag rullade med bacon, soltorkadetomater och salvia och hasselbackspotatis.
 
1/2-1  msk krossad peppar, svart-, rosé-, och grönpeppar (tog mer älskar pepparsmaken)
2 1/2 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
1 msk tomatpuré
1 kött buljong/ 1 msk fond ev mer.
 

Gör så här…

1. Krossa pepparen i en mortel. Smält lite smör i en kastrull och fräs pepparen en kort stund.

2. Häll sedan i grädden, creme fraichen, tomatpurén och buljongtärningen.

3. Låt såsen sjuda tills den tjocknat lite.

 

Man kan ha det till fläskfile eller lyxigare helg mat men så jäkla gott!
 Lova att ni gör den?!

 

Ha en fin dag!

 

Kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0