Veckomatsedel

Måndag
Frasig Fisk i ugn: Ta torskbitar och lägg i en smord form blanda ihop persilja, ströbröd/pankos, salt, peppar, paprikapulver, rivenost och smör. Blanda ihop och lägg in i ugnen i ca 20 min på 180 c. Servera med kokt potatis och citronsås.
Citronsås: Valfri grädde 3 dl (alternativ 2 dl mjölk 1 dl grädde) pressad citron och en fiskbuljong. Koka ihop och smaka av. Mumsigt gott!

Tisdag
Älgfärssås med spagetti: Stek lök och älgfärs, lägg i passerad tomat och jag tar Mutti. kalvfond, lagerblad, och finriver i en morot och palsternacka, oregano och basilika.2 dl cream frache och en tsk sambal oelek gjorde denna krämig då älgfärsen är torrare kött om ni vill ta salt och peppar. Servera nykokt spagetti och parmesanost. (gör extra köttfärsås till fredagsmaten)

Onsdag
Gratinerad Falukorv i ugn: Skär falukorven som stubbar och gör rutor i dem. Släng i valfri grönsaker som körsbärstomater, sugernaps, oliver, majskorn och krydda på oregano och salt och peppar. Ställ in i ugnen i ca 20-25 min i 220 c och servera en god potatismos och saltgurka till.

Torsdag
Hamburgare med bröd: Färdig köpta Hamburgare med färdiga pommes med valfri grönsaker och ost. Vi här hemma kör på dressing, spenatblad, tomat, lök, bacon, saltgurka, cheddarost, ketchup och frisco bröd till. Vi grillar hamburgaren och baconet. Till detta gjorde jag en coleslow: riven vitkål, morot, lök, cream fraiche, majonäs, dijonsenap, salt och peppar. Så himlans gott.

Fredag
Fylld paprika med älgfärs: Ta köttfärsen från onsdagen och fyll den i delade urkänade paprikan och lägg på riven ost och släng in i ugnen i ca 20 min 220 c och servera kokt ris till och en grönsallad.

Veckans matsedel klarad! :) wihoo inte så lätt alltså, oftast tar jag höftmått eftersom jag älskar kryddad mat.
Ibland när jag ska iväg och träna så kör jag snabb mats varianten och lägger på grönsaker istället eller gör om nåt.
Hoppas att nåt duger :)

kram på er och trevlig vecka. Här ska vi komma ikapp med maten efter magsjukan!




Kommentarer
Postat av: Annie

Heja heja! Allt ser så gott ut!

2014-03-17 @ 20:31:46
Postat av: Mitta

Annie menar du färdig köpta hamburgaren.. ?? haha! Ska försöka bara uppdatera vad jag själv äter och att färdig köpta funkar oxå lika bra ibland eftersom jag tränar ibland på kvällarna vill jag ha snabbt o enkelt än bara falukorv :D kraam

2014-03-18 @ 17:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0